En handfull med passionsfrukt.

Ligger bekvämt tillbakalutad i soffan och läser. Abba spelar i bakgrunden, när jag hör försiktiga knackningar på dörren. Öppnar och två stora händer fulla med passionsfrukter sträcks fram emot mig. De har nyligen ramlat ner på marken, är nytvättade och läckert gröngula i färgen.. Han ler stort, är nöjd med att kunna ge mig dessa så älskade frukterna. Até Amanda, vi ses i morgon, säger han. Klockan närmar sig fem och han har nu jobbat i snart tolv timmar. Han är min dagvakt som arbetat i 12 timmar, ja jag håller med, det är på tok för långt. Men de är två som delar på sysslan och när jag ville anställa ytterligare en sa de i en mun NEJ. Vi gör detta själva. Alltså jobbar de varannan vecka och är lediga varannan. På nätterna kommer ett vaktbolag. De delar upp jobbet emellan sig och verkar ha ett mycket bra förhållande sinsemellan. Om någon är sjuk, behöver jag aldrig oroa mig, de har själva ordnat med ersättare. Visst har jag det bra.


Kommentarer
Postat av: Tesstamente

Du har det väldigt bra!!



Imorgon kör jag en tävling för att fira 3 månader av Tesstamentet och för att tacka för alla goa kommentarer och visat intresse. Hoppas du deltar:-)

2009-04-07 @ 19:53:21
URL: http://tesstamente.blogg.se/
Postat av: Bjorne

Hittade din blogg av en slump,verkar va lite annorlunda mot dom vanliga,ska kolla hela bloggen och få svar på varför du bor där,men nu är det SM guldet som gäller,FBK är laget i mitt hjärta,bor i Kil 2 mil utanför Karlstad och har en salig blandning i min blogg, med varierande inslag,kan va seriös oxå,ha de gott o kram.

2009-04-07 @ 20:50:04
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0