Vardagsdramatik

Inte nog med att vi av och till inte har någon elekricitet på kontoret på grund av obetalda el räkningar, nu hade vi i fredags också totalt toalett förbud eftersom det inte fanns något vatten att spola med - orsak: någon har inte betalat vattenräkningarna under tre månader, så vatten verket gjorde det enda möjliga nämligen att stänga av.

Och idag brann det i el-stolpen här i hörnet utanför mitt hus, och hela gatan blev strömlös igen. Det var riktigt dramatiskt med häftiga eldsflammor som slickade trädet i närheten och klättrade runt i paketet av el ledningar i toppen av stolpen. Brandbilen kom till min stora förvåning. Det är faktiskt första gången som jag ser den rycka ut  på riktigt och dessutom ha tillräckligt med både vatten för brandsläckning och diesel att köra. Om nu vatten är så bra vid en el brand det kan man ju fundera över. Men allt gick fint och nu har jag faktiskt ljus här hemma igen. Håll med om att det finns saker att glädjas åt.

På vilda djurfronten, kan jag bara meddela, att jag och Noddy med förenade krafter tog en brunpälsad sak igår. Inte en vanlig råtta utan en typ av mus som skriker och stinker när den blir stressad. Vi har faktiskt ytterligare en i köket, men det har jag inte talat om för Noddy än, eftersom hon blir alldeles vild av förtjusning och låter alla sina dolda terrier talanger komma till fritt utlopp. Nu är det lördag kväll och jag hoppas på en lugn stund framför TV,n, med en stor kopp Roibos tea och resterna av sockerkakan som jag bakade igår.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0