Några timmar senare

Femton mash mallows och två koppar Roibos tea - nu mår jag bra igen och ilskan har runnit iväg.  TVns musikkanal nr 138, New Age spelar just nu Far est Mid West med William Eaton Ensemble m.fl.  Har börjat läsa boken Bilden av Phoebe som Lotta har  lånat mig. Hon utfärdade visserligen en varning om ett akut läsberoende som inte låter sig brytas---- iiii det stämmer. Nu är jag fast från pärm till pärm. Tur att det är nationell helgdag i morgon.  Det är nämligen minne av dagen då fredsavtalet under teckandes i Lusaka den 7e september, alltså idag,  så i morogn tar hela Mocambique en välförtjänt dags extra vila. Måste säga att jag gillar systemet - om helgdagen infaller på en söndag så får man måndag fri. De ni, alla hemma svenskar.

Noddy  sover gott vid min sida, hon är så varm den lilla ull bollen, och  till höger om mig, inom behändigt räckhåll ligger  min nya leksak nämligen - den elektroniska myg grillaren. Har just nu en period a malaria noja, så ben fötter och armar är rejält sprayade med "peaceful sleep",  vill bara inte tänka på vilka eventuella  förhöjda värden av N N-diethyl-meta-toluamide  jag har i blodet.


Kommentarer
Postat av: katarina ryberg svensson

Hej kusin Greta Stina ! Vad roligt att läsa din blogg fick din adress av din kära bror , han ringde mig för jag undrade om när urnnedsättningen skulle vara i Karlstad. När vi pratades vid senast så prata du om att det skulle ske i sommar . Glöm inte höra av dig nästa gång du kommer till Sverige eller så kan vi maila till varandra det vore jättekul. Hör av dig snart till din kusin " Kattis" Katarina Ryberg Svensson.

2008-09-17 @ 21:06:11
Postat av: Andreas

Tror minsann att jag har kvar en flaska peaceful

Sleep som jag köpte i nån sydafrikansk supermarket när vi åkte till Xao-xao! Inte lika frekventa mygg problem i malmö som i Tete! ;)

2011-11-28 @ 07:17:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0