Urtrött

Vilket lopp denna veckan har varit. Jag är helt slut. Värk i hela vänstra foten, höger höft och vänster handled. Svaga ledband sa min mor. Nja, något är det men vad.... Får väl kolla upp lite när jag kommer hem till Severige i December. Seminariet avslutades idag och vi har fått en hel del gjort, men ännu mer återstår att göra. Det kommer att bli tre hysteriska veckor framöver, så denna helgen skall jag SOVA och VILA. Heather från Washington uppmanade mig att söka ett jobb på Sumatra. Jag vet vilket jobb det är och det är enormt stort. Det startade innan Tsunamin, men fick avbrytas och i stället bli katastrofprogram. Nu håller man på och försöker få utvecklingsbiten att fungera. Jobbet hon tycker att jag skall söka är ett program manager jobb. Men jag är nog mer intresserad av Nutrition och då gärna på Öst Timor. Just nu känns allt möjligt, samtidigt som jag känner ett visst motständ emot förändring och att bryta upp än en gång i livet med ny kultur och ett nytt språk, Bhasa. Lever ju här i Mozambique sedan 12 år, har ett liv här, vänner, huset med alla grjejerna, och så förstås Noddy. Det är många för och emot. Vad dycker du?

Kommentarer
Postat av: Gabriela

Stort steg att ta. Inte lätt!

2008-10-24 @ 23:02:39
URL: http://santieclaws.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Jag är också skittrött :/

sov gott

2008-10-24 @ 23:04:22
URL: http://cleopatravii.blogg.se/
Postat av: Ulla-Britt

Hej Greta Stina



Jag ska pröva att ge dig ett svar. En persons liv består ju av olika faser och jag kan märka att du egentligen är intresserad av flytta på dig och göra ett annat arbete på en annan plats. Det är ett be slut som ska tas, lämna Namupal efter så många år ( jag bodde där i 10 år, du har 2 år extra) lämna vänner och Noddy etc. är du redo för det nu, eller ska du vänta. Arbetet i Sumatra låter som en stor uppgift och frågan är om det är det du vill göra, eller vill du ha en mindre men viktig uppgift. Det med Östtimor låter bra, men finns det ett jobb där?

Det tog lång tid för mig att bestämma mig för att sluta i min organisation, faktiskt flera år. Men till slut blev det så att olika situationer gjorde det omöjligt för mig att forsätta. Nu sitter jag i Stockholm och har i princip inte haft så lite ansvar för andra människor de sista 30 åren. Det är på gott och ont. Jag tror att om du verkligen vill flytta på dig så gör du det. Kanske är tiden inte inne nu, men om 6 månader eller 1 år.

2008-10-26 @ 13:31:17
URL: http://gretastina.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej du!

Ser fram emot att du skall komma hem till sverige snart, oavsett var du är anställd och vilken titel du har. Då blir det lussebullar och tjejkvällar i stället!

2008-10-27 @ 15:29:59
URL: http://grittastina.blogg.se/
Postat av: Helena

Oj, allt låter så himla exotiskt för mig som sitter här i min Svenssonvilla i lilla Bollnäs :)

2008-10-28 @ 22:22:55
URL: http://helenasnackar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0