Det LUKTAR SÅ GOTT!!!!!!!!!

Andrew från Ribaue är i stan. Han står i köket och lagar middag tillsammans med Maggie.  Det är något spännande indiskt, och currydofen letar sig in i mitt sovrum där jag sitter i sängen och myser, väl skyddad mot myggor under mitt mosquito nät. Datan och en hög med böcker spridda runtomrking mig.

De får äta själva, jag är superallergisk mot bland annat curry. Det är för jäkligt att man skall vara allergisk mot sådant som faktiskt är gott. Jag gör så gott jag kan med att lura mig själv att tänka: Det gillar jag inte. Men det är inte sant, jag tycker om curry, honung, selleri, och en massa andra saker. 

För många år sedan bodde jag i ett hyreshus med minst 70 talet lägenheter.  Vi var ett gäng utlänningar spridda på flera våningsplan  och tillsammans hade vi  bildat en Lunch klubb.

Det innebar att vi turades om att äta lunch hos varandra, och våra respektive hemhjälpar fick smaka sina  kollegers maträtter. Det var uppskattat av alla.

Nu har jag haft  samma hemhjälp/kock  i  12 år och det börjar bli lite enformigt, så jag föreslog Lotta idag att vi skall börja cirkulera lite. (Hon har en höjdar kokerska) Hoppas hon nappar på förslaget. 


Kommentarer
Postat av: En Älskarinnas Bekännelser

Åh maten låter ljuvlig! Måste vara irriterande att var allergisk mot något som doftar så gott.

2008-10-13 @ 22:23:56
URL: http://secondlady.blogg.se/
Postat av: Tant Tina

Jo, det värsta är när man är hembjuden hos någon som stått i köket hela dagen för att laga något riktigt gott. Det enda man då kan äta är riset. Ridå!

2008-10-13 @ 22:38:33
URL: http://gretastina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0