Nedräkning påbörjad....

Det går så fort. Om fyra dagar reser jag hem till Mozambique igen. Har klarat av en massa saker, med besök lite överallt och ett rejält julfirande hemma hos min älste son och hans familj. Alla ingredienserna till ett rejält julfirande fanns, släkten, maten, tomten, paketen, Kalle Anka, spel och lek  och så till sist sömn...för att sedan vakna till en härligt lugn juldag. Kunde inte bli bättre.

Det är så underbart att vara 60 år och ha vuxna söner med familjer, en kanonfin brorsdotter och en härlig bonusdotter som dessutom skall få tvillingar i April och att jag  känner mig  välkommen hos dem alla. Det är tröstande  att  veta att de  finns  när jag en dag flyttar hem till Sverige igen.  Det har nu gått  13 år och jag har tappat en hel del kontakter, uttryck och begrepp har ändrats, nya självklarheter i samhället som jag inte förstår utan måste lära som vilken annan invandrare som helst.  Utveckligen går så rasande fort och det märker man bara om man kliver åt sidan ett tag. Men som sagt, om 6 dagar är jag hemma i min stad Nampula igen, hos  mina vänner där, koder som jag kan och en stad där jag känner mig trygg.  Det skall bli gott att återvända trots 37 gradig  värme och pågående regnperiod.


Kommentarer
Postat av: katarina ryberg svensson

Hej kära kusin och god fortsättning! Tänk vad det var roligt mitt i all bedrövelse att ses igen.Det kändes fint att få vara med när faster Kerstin fick komma hem du ska veta att hon och jag skrev och pratades vid en hel del under åren. Det kändes konstigt att inte skicka något julkort i år till henne och är så glad att vi åkte ner och hälsade på förra sommaren. Har ett så fint kort på henne på väggen som jag tog när vi var nere.Nu till något roligare jag har blivit mormor till Malins lilla kille Albin som kom på juldagsmorgonen 4145 och 51 cm lång och pappa Ragnars potatisnäsa och han är så gudömligt gullig. Ha det nu bra kära kusin så hörs vi snart igen ska fira nyår med en kryssning till Åland ska bli kul . Sköt om dig och lycklig resa tillbaka. Kusin Kattis

2008-12-30 @ 13:45:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0