4617 steg i kväll.

Det blev en lönande kvälls promenad tillsammans med Lotta. Har just kommit hem med en sprutt-grej = grodd apparat, en söt svart blus med vita prickar och en bok.

Tack vare Lottas initiativ att gå ut och äta middag tillsammans så har min helg inte bara bestått i att umgås med datan.

Det gamla Aurora eller "The Indian embassy"som vi brukade kalla stället, har nu bytt både ägare och namn och heter numera Batik. Riktigt lyft med en hel del förändringar, både estetiskt och mat-smakmässigt. En hel del av de gamla kunderna, mestadels halv indier och några portugisiska män, hade som vanligt träffats för att avhandla veckans händelser. Ibland skulle jag vilja vara som dem, gå på fik, träffa killarna och snacka runt om allt och inget och inte vara så förbaskat seriös och allvarlig.

Så nu, väl hemkommen, sitter jag här i mina alldeles för stora vita bomulls karate byxor och en vit jätteskjorta = anti-malaria-mygg utrustning. Men i morgon skall jag prova den nya blusen och försöka vara lite damig. Ups... det är inte precis jag, men ibland är det faktiskt kul att försöka. Man kan ju alltid låtsas emellanåt. 

Nu tror jag faktiskt att jag skall umgås lite med Maggie, min tillfälligt inneboende Peace Corp. tjej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0